Monday, January 25, 2016

SEMANGAT DARJAH SATU

Wahhhhh Adwa Arman dah masuk Darjah 1... Cepatnya masa berlalu.. Dah 7 tahun dah bersama dengan Adwa. Seawal 6.15 pagi, Adwa dah bangun... Siap2 untuk ke sekolah dan setakat hari ini, ibu masih lagi mampu menyediakan bekal makanan untuk Adwa bawak ke sekolah... Di kantin sekolah, ada je jual makanan tapi semangat ibu yang besar nak buatkan juga bekalan untuk Adwa...

Sarapan pagi dirumah, Adwa ambil yang simple2 sahaja.. Paling cepat ibu sediakan adalah bijirin... ngeeeee nampak benor ibu tak dan nak siapkan 2 benda sekaligus.... Awal tau, ibu bangun siapkan semua ni.. Lepas breakfast je, Adwa akan ambil 1 biji Omega Guard Shaklee.. Kenapa? Jom baca di bawah ni...


KHASIAT MINYAK IKAN

Minyak Ikan mengandungi asid lemak Omega-3 (Khususnya EPA dan DHA). Secara umumnya, kanak-kanak boleh mendapatkan nutrisi omega 3 daripada makanan contohnya ikan laut dalam. Walaubagaimanapun, ibu bapa kena berhati-hati memilih ikan yang bebas merkuri. Banyak makanan seperti telur, susu, minuman soya, jus, roti dan bijiran yang diperkaya dengan Omega 3. Tetapi ada yang kandungan EPA dan DHA nya terlalu sedikit. Produk yang sesuai perlu mengandungi 50mg DHA setiap hidangan,


Menurut pakar, EPA dan DHA mampu:
  • Membantu menyojong fungsi otak sihat
  • Memperbaik fungsi mental dan kognitif 
  • Memperbaik kesihatan jantung
  • Melaras transmisi impuls saraf
Disebabkan itulah, ibu memilih Omega Guard Shaklee untuk Adwa sebagai satu makanan tambahan yang perlu diambil. Jom kita tengok sedikit testimoni....





Jika berminat untuk membeli terus dari Shaklee boleh klik gambar di bawah ni ye.. Pembelian ni boleh menggunakan kad debit atau kad kredit anda...
 
setkanak2



Jika anda ingin membeli dengan harga yang lagi murah, bolehlah menjadi ahli Shaklee.. Jom isi borang DISINI.. Nanti Shiela akan call/sms/whatsapp anda....


Untuk info & order:
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301
Jemput lawat Page FB kami : Kesihatan Sekeluarga
**Pengedar Shaklee Tanah Merah/Pasir Mas/Machang/Kota Bharu**

Friday, January 1, 2016

HUBUNGI PENGEDAR SHAKLEE BERHAMPIRAN ANDA

Berikut adalah senarai pengedar-pengedar Shaklee berdekatan anda. Jika anda berminat menjadi salah seorang dari team kami, jangan segan untuk menghubungi saya, Shiela Nasyrah @ call/sms/whatsapp 012-9080301

KELANTAN

1. NAMA : NASYRAH
    NAMA FB : Shiela Nasyrah
    SHAKLEE ID : 927736
NO TEL : 012-9080301
WEBSITE : www.shielanasyrah.com
    FB PAGE : Kesihatan Sekeluarga
    KAWASAN :Tanah Merah, Pasir Mas, Machang, Kota Bharu, Kok Lanas, Rantau Panjang

2. NAMA: najwa bt mat

     NAMA FB : Nancy Najwa
     SHAKLEE ID: 946476
No hp 0133613816/ whatsapp 0145166512
     KAWASAN: Tanah Merah

SARAWAK



1. Nama:Evangeline Dura

Nama FB: Eva Gvin
     Shaklee ID:971358
No.Tel:019-8448486@014-6569258
Fb Page: Supplement SihatChantek
    Kawasan:Miri,Marudi SaRawak

BERPANTANG ANAK 3

Assalamualaikum...

Tepat Jam 12.01 AM 01/01/2016

SELAMAT TAHUN BARU 2016 (p.s ditemani bunyi bedilan bunga api di luar sana)

Azam baru untuk tahun baru (Blog ini akan di update sekurang-kurangnya 2x seminggu)...

Alhamdulillah... counting days untuk masuk bekerja semula... hampir 3bulan MENYUSUKAN dengan Alesha Az-zahra... kali ni susu sangat meriah... Kisah saya sebelum ini sangat mendukacitakan (cewaahh) ... Shiela mula menanam hasrat untuk breastfeed bila melahirkan Amzar Affan di mana saya telah ditemukan dengan Shaklee... Tapi entri saya kali ini bukan berkaitan anak 2 tapi dah masuk anak 3.. Berminat nak baca entri anak 2, klik tajuk ni 'Demi Amzar Affan' ....


Anak yang ke 3 ni memang susu meriah... Shiela sangat gembira bila setiap kali perahan menggunakan breast pump mendatangkan hasil... akhirnya BERJAYA mengumpulkan stok untuk Alesha sebelum ibu masuk bekerja... Formula nya senang:
  • Fikiran positif ni bukan masa dah bersalin baru pikir positif tapi masa mengandung lagi.. Shiela dah  tetapkan dalam hati 'Kali ni aku nak bagi susu ibu pada anak aku... Aku akan pastikan misi ini berjaya'... Apa yang dimaksudkan dengan fikiran positif adalah sentiasa fikir kita boleh buat.. Bagi semangat pada diri sendiri.. Bagitau suami, ibu, ibu mertua, adik beradik dan rakan2 bahawa kita nak anak kita ni menyusu direct dari susu ibu... Biar semua orang tau yang itu adalah hasrat kita..
  • Pengambilan Supplement yang KONSISTEN - yang ni memang ramai yang ngelat.. Tak kira la jenis ubat ke vitamin ke yang kita ambil, tapi kalau tak konsisten, jangan berharap lah nak susu meriah bagai.... Nak perubahan yang mendadak tapi bab makan supplement mengelak.. 'Eh tak pe lah tak makan hari ni.. esok masih ada' Dah esok, esok lagi.. Last2 semua benda tu expired. Tak pon masuk angin sebab tutup tak rapat.. Last2 salahkan company lak.. ooppsss terlebih suda... 
Cerita bab supplement ni memang i suka la kan... Ini adalah vitamin yang Shiela ambil untuk kuatkan semangat serta kentalkan emosi Shiela... Al maklum la orang dalam pantang, lepas tu ada anak 3, husband lak keje shift, kena pandai2 la control emosi semua kan...


Semua ni bagi Shiela memang penting sangat.. Bcomplex tu kan, boleh redakan stress kita tau... kalau tak makan bcomplex tu, asyik rasa nak marah je ahahaha....Jom baca kebaikan bcomplex DISINI..

Jika berminat untuk membeli terus dari Shaklee boleh klik gambar di bawah ni ye.. Pembelian ni boleh menggunakan kad debit atau kad kredit anda...

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=37845557f7ff2fbf8eba7589c8529d27
Jika anda ingin membeli dengan harga yang lagi murah, bolehlah menjadi ahli Shaklee.. Jom isi borang DISINI.. Nanti Shiela akan call/sms/whatsapp anda....

Bawah ni pulak, Shiela sharekan gambar Alesha tau... mmuah mmuah nanti next entri Shiela cerita kebaikan produk2 menyusu ni ye... Boleh juga baca entri Set Menyusu Shiela yang dah dimasukkan dalam blog sebelum ni tau....

<<Bam Bam Kan Baby Shaklee>>

Untuk info & order:
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301
Jemput lawat Page FB kami : Kesihatan Sekeluarga
**Pengedar Shaklee Tanah Merah**

Tuesday, February 11, 2014

Kebaikan B-Complex Shaklee


Sekilas mengenai B-Complex
  • Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar kebolehserapan yang sangat tinggi dan berkualiti
  • Ini adalah kerana, asid folik yang semulajadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh dan hampir 99% yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.
  • B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% dan asid folik
  • Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin b-Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.
  • Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh
  • Vitamin B adalah vitamin larut-air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui pencernaan.
  • Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-Complex setiap hari
Khasiat utama vitamin B-Complex
1. Menukar makanan kepada tenaga
  • Membantu penghadaman
  • Membantu menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga, dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan / kelesuan
2. Melawan tekanan
  • Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia
3. Membantu tumbesaran
  • menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak2
  • membantu pembinaan DNA dan sel2 baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang
4. Rambut beruban dan gugur
  • membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban
  • mengekalkan kesihatan rambut

5. Baik untuk mata
  • mengurangkan masalah keletihan mata
  • mencegah katarak
  • meningkatkan kualiti penglihatan
  • perkasakan memori dan daya pemerhatian serta fokus

6. Mencegah anemia
  • membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi
  • merangsang sirkulasi darah dalam tubuh
  • merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular
  • merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah2, mabuk darat atau laut

7. Meredakan senggugut
  • baik untuk masalah senggugut (PMS),
  • meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit

8. Mencegah perlcche
  • dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis)
  • mencegah jangkitan lidah (glossitis)
  • nafas berbau

9. Detoksifikasi
  • meredakan alahan

Untuk info & order:
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301
Jemput lawat Page FB kami : Kesihatan Sekeluarga
**Pengedar Shaklee Tanah Merah**




Tuesday, January 21, 2014

Pesakit Diabetis


Jom lihat apakah vitamin shaklee yang sesuai untuk pesakit diabetes atau kencing manis... 

Jika ada bajet lebih, memang sangat disarankan untuk ambil VIVIX... 
Vivix - merupakan supplemen anti-penuaan terbaik di dunia. Juga membantu memelihara kesihatan jantung, otak, sistem imun, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga, kesihatan dan kesejahteraan. 

Selain vivix, boleh juga cuba Total Wellness programme shaklee iaitu dengan mengambil SET SUGAR CONTROL. TApi yang set ni macam terlalu banyak untuk ditelan pil nya.

Boleh juga pilih ikut kepentingan da bajet..tgk pe mnfaat setiap satu dlm set ni..

GLA COMPLEX - menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

B COMPLEX - menukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan.

ZINC - membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.
Maka apa tunggu lagi, belikanlah untuk ayah bonda yang selama ni menghidap kencing manis dan perlu mengambil insulin setiap masa. Lihatlah perubahannya, inshaAllah.Secara Ringkasnya:

B-COMPLEX – menukarkan gula kepada tenaga

ZINC – menurunkan paras glukos dalam darah. Memulihkan luka

VITALEA – multivitamin dan mineral keperluan tubuh

ALFALFA – kaya dengan nutrisi dan mineral surih

GLA – mengimbangi hormone insulin dan menurunkan kolestrol

ESP – membekalkan tenaga. Index glisemix yg rendah 39 sgt sesuai tuk pesakit diabetes.

VITA-C – sebagai antioksidan semulajadi
Semua supplement ini bagus kerana ia membekalkan nutrisi lengkap membantu mengawal ketidakseimbangan glukosa dan mengekalkan kesihatan secara menyeluruh..


Untuk info & order:
FB : Shiela Nasyrah
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301

fb page : Shaklee:Kesihatan Sekeluarga