Monday, October 21, 2013

Langkah-langkah buang toksin


Sebenarnya toksin ni mcm racun..racun kalau tak dibuang boleh memudaratkan..

tapi racun dalam badan ni taklah sampai bawa maut..kalau bawa maut ramailah manusia yg dah mati kan..tapi kalau x dirawat pun boleh datang penyakit lain...

"Dah tu Kak La, macam mana boleh ada toksin ni..emm..."
Masa sekolah dulu kan cikgu sains dh bagitau..x ingat la tu...(dh nak kena buka buku sains la pulak kan)..


Jangan risau. Boleh tengok post Kak La yang ni
Tanda-tanda Badan Ada Toksin

Sekarang Kak La bagitau tips macam mana nak buang toksin dlm badan dgn cara yg paling mudah dan jimat..

Pernah dengar detoksifikasi?

Detoksifikasi atau lebih disebut sebagai pembuangan racun dari dalam tubuh..

Antara langkah-langkah mudah utk buang toksin ni ialah

1- AMBIL AIR PUTIH SECUKUPNYA

Minum air putih sekurang-kurangnya lapan gelas sehari supaya proses pembuangan racun-racun yg terkumpul didalam tubuh dapat dibuang dengan lebih cepat dan mudah. Tubuh amat memerlukan penyerapan air yg cukup terutama organ ginjal yang aktif. Melalui pengambilan air putih,ia akan mengaktifkan fungsi ginjal sehingga banyak racun yang akan dibuang melalui urin..Kalau dgn penggunaan supplement shaklee....pengambilan Herb-Lax amat membantu pengeluaran toksin dalam badan dengan lebih berkesan..

2- MAKAN BUAH-BUAHAN
Buah-buahan pada umumnya berperanan penting dlm proses detoksifikasi semulajadi. Buah dan sayur ni, selain mengandungi banyak vitamin,ia juga mengandungi serat. Serat ini mengikat zat-zat yg tidak diperlukan oleh tubuh dan seterusnya membuangnya melalui tinja. Jadi makanlah buah-buahan yg banyak serat seperti jus oren, sayur hijau, brokoli, strawberi, atau lain2 yang banyak serat.

3-SENAMAN
Selain dapat melancarkan peredaran darah, senaman juga boleh jadi cara yang berkesan utk mengeluarkan peluh. Hal tersebut merupakan salah satu cara tubuh utk mengeluarkan zat yang tidak berguna melalui kulit. Kak La suka aerobik hehehehe

4- ISTIREHAT YG CUKUP

Ha ni penting kikikiki Istirehat yang cukup boleh membantu organ-organ tubuh untuk sama berehat dan menghasilkan sel-sel di dalam tubuh utk berkembang. Tanpa istirehat yg mencukupi, racun-racun di dalam tubuh semakin banyak. Hal ini seterusnya boleh memudaratkan keadaan organ yang berfungsi utk mengeluarkan racun dari dalam tubuh seperti ginjal dan hati. Kena cukup rehat tau...


Jom Detox semulajadi dengan produk Shaklee. Boleh guna Herb-lax, Alfafa atau DTX Complex. Murah jer, Cer tanya Kak La.. hihihihi



Jika berminat untuk membeli terus dari Shaklee boleh klik gambar di bawah ni ye.. Pembelian ni boleh menggunakan kad debit atau kad kredit anda...
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=8af91fbc807c6d7fca3b5a49143b896e


Jika anda ingin membeli dengan harga yang lagi murah, bolehlah menjadi ahli Shaklee.. Jom isi borang DISINI.. Nanti Shiela akan call/sms/whatsapp anda....




Untuk info & order:
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301
Jemput lawat Page FB kami : Kesihatan Sekeluarga
**Pengedar Shaklee Tanah Merah/Pasir Mas/Machang/Kota Bharu**



1 comment: