Tuesday, November 5, 2013

Collagen Powder

Assalamualaikum.. Selamat pagi....

Mesti semua nak tahu apa fungsi- fungsi Collagen Powder ni..Jom kita baca..


Fungsi-Fungsi Collagen Powder Shaklee



  • Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan- Collagen merupakan komponen utama dalam kulit kita.Ia mempertingkatkan penghasilan sel-sel baru,membantu memelihara keremajaan kulit,melembut dan membuatkan kulit lebih bercahaya.Collagen juga effective untuk menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan kulit.

  • Memulihkan masalah kulit- Apabila Collagen disuntikan kedalam kulit yang terluka,ia akan menstimulasikan pertumbuhan sel-sel kulit baru dan menyediakan perlindungan kepada kulit. Collagen sangat efektif untuk memulihkan parut,pengecutan ephithelium,kedutan dan garis-garis halus

  • Mencantik dan Menyuburkan Rambut- Nutrisi dalam kulit kepala sangat penting untuk memelihara kesihatan rambut.kandungan collagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis,rambut dan kuku.Kekurangan Collagen menyebabkan rambut kering dan bercabang,manakala kuku menjadi  kusam dan mudah pecah.

  • Menegangkan Payudara-Kesan Collagen untuk menegangkan payudarasudah pun diketahui umum.Payudara sebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemakyang berperanan sebagai penyokong  bagi pembentukkan payudara.Collagen merupakan komponen utama dari jaringan-jaringan penyambung dan bertindak dengan protein polisakarida untuk membentuk jaringan yang kuat untuk menyokong dan menegangkan payudara.

  • Menguatkan Tulang- Penyatuan Collagen yang secukupnya amat penting untuk membentuk kerangka tulang yang kuat.Oleh itu Collagen juga dikenali sebagai Kerangka tulang.Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah punca daripada kehilangan Collagen yang membentuk 80% daripada jumlah  kepadatan tulang sedangkan kalsium,magnesium,fosforus hanya 20%.Pengambilan Kalsium tambahan sebenarnya tidak dapat menangani masalah tersebut. Hanya dengan pengambilan Collagen yang mencukupi dapat mengembalikan kepadatan tulang yang normal, dan juga dapat melambatkan osteoporosis.

  • Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi- Collagen dapat merapatkan sel-sel dan mempercepatkan pembentukkan sel-sel baru.Dengan fungsi ini,ia secara efective dapat mencegah pengumpulan pigmen dan racun,membantu mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi.

  • Melambatkan proses penuaan Kulit-Seiring dengan peningkatan usia dan gaya hidup yang sibuk,kandungan Collagen dalam kulit akan semakin berkurangan dan kerana itu,kulit menjadi kering dan kusam.Pengambilan Collagen yang berterusan dapat membantu kulit untuk mengimbangkan semula Collagen yang berkurangan

Untuk info & order:
Shaklee Independent Distributor
ID 927736
sms/whatsapp: 012-9080301


No comments:

Post a Comment